Založ si blog

Keď sa valia utečenci a stroj stojí

Keď sa valia utečenci a stroj stojí

 

Vyhodili ma z autobusu.

Išla som z kina, bol večer, pod mrakom, v mysli mi ešte doznieval príbeh filmu. Na zastávke asi desať metrov predo mnou zastal môj spoj. Pobehla som, dobehla, nastúpila. Autobus nič. Nehýbal sa. Ľudia sa začali mrviť. Odrazu sa pri mojom vchode zjavil muž v bledomodrej bundo košeli.

„Kua, čo sa chytáte tých dverí? Čo tu stojíte? Čo tu, kua, robíte? ! Ja tu môžem stáť aj do rána, kua, mne je to jedno…“ spustil na mňa. Asi preto, že som bola na rane.

Niekto za mojím chrbtom povie:

„Tá pani nastúpila iba teraz…“

A druhý hlas sa ma tiež zastane:

„Ona za to nemôže, to ja som sa držal dverí…“

Lenže na mňa vidno najlepšie. Nebudeme sa predsa zdržiavať hľadaním vinníka, keď ho môžeme rovno vyťahať za uši. Šofér zvyšuje hlas aj ostrosť nadávok: spôsobila som meškanie, lebo on nemohol zavrieť dvere, dozvedám sa. A stojíme. No nálada v autobuse sa mení. Proti mne. Najostrejšie vidia situáciu tí, čo nič nevideli. Je im to jasné: mám vystúpiť, lebo inak sa nepohneme. Šofér si postavil hlavu. A ako k tomu prídu ľudia, aby trčali kdesi na trase, lebo ja sa chcem viezť?

A ako k tomu prídem ja – myslím si v duchu spravodlivo rozhorčená. Ale ustúpim, veď múdrejší…

Po chvíli, kráčajúc po chodníku, si uvedomím, že autobus stále stojí na zastávke. Už som dosť ďaleko, obzriem sa a vidím že šofér vyhodil aj ostatných cestujúcich. Porucha nebola vo mne, ale v stroji.

Doma si pozriem správy – zo všetkých internetových magistrál sa na mňa valia utečenci. Jedni im nosia vodu, pečú koláče a nahlas sa hanbia za tých, čo tak nerobia. Druhí sa boja chudoby chudobných, lebo im ukrojí z tej ich, domácej. Mela je to riadna. Najlepšie nadávajú tí, čo nevedia nič. Alebo vedia príliš veľa. Možno sa čoskoro do seba aj pustia. Len stroja s poruchou sa nedotýka nikto. A tak budeme čoskoro bežať všetci. Len kam?

Zavolajme Chmelára, nech to vyzerá polemicky

22.12.2016

Začiatkom januára sa máme dozvedieť, na čo prišla vyšetrovacia komisia RTVS. Pripomeňme si, čo vyšetrovala. Obchodník s informáciami Kočner, známy z afér Markíza, Oskar Fegyveres, Richard Sulík, priniesol zaujímavú informáciu: pred niekoľkými rokmi (2012) sa značná časť novinárskej obce skamarátila s politikmi, označovanými v našom prostredí ako pravica. [...]

Pozor, nepriateľ útočí, neverme mu!

13.12.2016

Jeden môj priateľ chirurg mi mal vybrať stehy. Slúžil na pohotovosti a kým som čakala v poradí, bola som svedkom peknej príhody. Všeobecne známy človek, povedzme celebrita, priviezol na vozíčku starú pani. Zaklopal na dvere, sestrička otvorila, celebrita bez zábran pchala starú pani prednostne do pootvorených dverí. Môj priateľ, s rukavicami na rukách, lebo ošetroval [...]

Ide dravec priamo na vec!

12.12.2016

Politici sú obyčajne takí okrúhli, že sa nedajú zachytiť. A potom je tu Richard Sulík, toho sa oplatí počúvať, on je priamy ako rovná daň, ktorú vymyslel a Mikloš realizoval. Ide dravec priamo na vec! – spomenula som si na slogan kolegu spisovateľa Petra Glocka. Aj včera: tú prvú časť nedeľnej akože debaty som stlmila, A. Kiskovi želám, aby sa rozhodol, poradcov aj na [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 29
Celková čítanosť: 130038x
Priemerná čítanosť článkov: 4484x

Autor blogu

Kategórie